WinKAS Pro Tips og Tricks

Okt 12 2015

SPF Record

SPF Record

Vi tilbyder at man igennem WinKAS kan sende mails fra sin egen mail adresse og vi har fået nogle henvendelser omkring mails der aldrig kommer frem.

Dette skyldes mange mails har forøget sikkerhed, bare rolig der er ikke noget galt med WinKAS mails, det handler om rettigheder.

Vi har lavet en tegning for at illustrere hvordan det hele foregår:

Forklaring til overstående illustration

  1. Du afsender eksempelvis en faktura med mail i WinKAS Pro.
  2. Den går så fra WinKAS Pro til mailserveren.
  3. Mailserveren sender så emailen videre på vegne af afsender adressen (kasserer@decom.dk).
  4. Modtager adresse tjekker for spam ved at spørge afsender adressen, kender du til mail.winkas.net?
  5. Hvis der ikke er sat en SPF Record op for afsender adressen, vil den ikke genkende den og det vil kunne ligne spam.

SPF record svarer til at du giver serveren mail.winkas.net lov til at sende mails på vegne af din mailadresse.

Hvordan opsætter jeg en SPF record?

NB: Dette er ikke noget WinKAS A/S kan styre, det er noget der skal ordnes fra egen side. Vi kan ikke tage ansvar for de nedenstående informationer men har blot fundet dem behjælpelige.

Det er mange måder, det kan gøres på, alt efter mailsystem og udbyder. Vi har her samlet links til nogle vejledninger fra nogle af de gængse udbydere. (Bemærk at nogle udbydere ikke tilbyder denne mulighed – fx TDC og Telenor, da de vil have, at du skal anvende deres egen mailserver.)

Dandomain: Link til vejledning

Gmail: Link til vejledning

Office 365: Link til vejledning

Microsoft SenderID Framework: Link til vejledning

Hvis det ikke er noget du selv kan håndtere skal du tage fat I din webadministrator/mail-ansvarlige eller udbyder af hosting/mail og forhøre dig om hvordan du skal bære dig ad.

Du kan opslå kommentarer til blogindlægget her på siden:

Nyheder