Faxe Kommune kan nu effektivt administrere interne og eksterne bookinger

14.3.2024

PARTNER-SAMARBEJDE

Forbedring af eksisterende software gennem datasynkronisering

Faxe Kommune er hjemsted for en aktiv befolkning, der regelmæssigt bruger kommunens sundhedscenter. Sundhedscentret er dedikeret til at fremme sund livsstil for alle borgere, men udover at være en bygning, hvor læger, terapeuter og andre sundhedsspecialister er samlet, fungerer det også som et mødested for aftenskolen, og det har også en offentlig café. Centret tilbyder både kommunens personale og borgere mulighed for at reservere lokaler.

Udfordringen

Integration af to separate systemer

Faxe Kommune stod over for udfordringen med at kombinere interne bookinger med eksterne reservationer, så både borgere og private organisationer kunne reservere specifikke lokaler. Kommunen brugte allerede WinKAS’ Booking Systemet, hvor borgere, sportsklubber, politiske organisationer og lignende kunne administrere deres reservationer. Derudover brugte Faxe Kommunes medarbejdere Add-On Products' workspace management-løsning, Resource Central. Der var behov for en integreret løsning, der ville tillade medarbejderne at foretage reservationer via Microsoft Outlook®, mens borgerne fortsatte med at bruge WinKAS’ bookingsystem.

 

Løsningen

Dataintegration

Et partnerskab mellem WinKAS og Add-On Products gjorde det muligt at synkronisere data mellem de to systemer. Dette resulterede i, at reservationer af lokaler, uanset om de blev foretaget via den ene eller den anden softwareløsning, automatisk blev synkroniseret for at undgå dobbeltbookinger. Nu kunne både kommunens medarbejdere, der anvender Microsoft Outlook i deres daglige arbejde, og borgere, der booker gennem WinKAS-systemet, nemt reservere lokaler på sundhedscentret. Samme mulighed gælder for andre lokaler, der benyttes af sportsklubber, aftenskoler og politiske organisationer.

“Takket være vores samarbejde med Add-On Products har vi nu en løsning, der kombinerer de to systemer – og gør det muligt for medarbejderne at booke via Microsoft Outlook®, mens borgerne booker via WinKAS’ bookingsystem.”

Mads Eibe Sørensen, Product Lead, WinKAS